این رویکرد در حالی مطرح میشود که متا، با وجود صرف میلیاردها دلار برای توسعه هوش مصنوعی و زیرساختهای مرتبط، همچنان در مقیاسپذیری فناوریهای خود با مشکل روبهرو است. انتخاب احتمالی گوگل بهعنوان شریک فناوری، نشاندهنده دشواریهای متا در بهرهبرداری از مدلهای داخلی و نیاز به همکاری با رقبای مستقیمش در بازار تبلیغات آنلاین است. هر دو شرکت در آخرین گزارشهای مالی خود تأکید کردهاند که سرمایهگذاری در هوش مصنوعی موجب رشد عملکرد هستهای تبلیغات آنها شده است.پیشتر نیز گزارش شده بود که متا در حال بررسی همکاری با گوگل یا شرکت اوپنایآی است تا از فناوری آنها برای توسعه قابلیتهای چتبات «متا ایآی» و ارتقای خدمات هوش مصنوعی در اپلیکیشنهای اجتماعی خود مانند اینستاگرام و واتساپ بهره ببرد. این مذاکرات تازه نشان میدهد رقابت میان غولهای فناوری میتواند همزمان به شکل همکاری استراتژیک نیز ظاهر شود، بهویژه زمانی که پای تبلیغات دیجیتال و دادههای کلان در میان باشد.
کد خبر: 21590
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۴
- چاپ
به گزارش پایگاه خبری پیام خانواده؛ به نقل از رویترز، شرکت متا در حال مذاکره با گوگل برای استفاده از مدلهای هوش مصنوعی جمنای است تا کیفیت کسبوکار تبلیغاتی خود را بهبود دهد. به گزارش وبسایت «اینفورمیشن»، این گفتگوها هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و ممکن است به توافقی نینجامد. هرچند منابع آگاه گفتهاند که کارکنان متا پیشنهاد دادهاند مدلهای جمنای و نسخه متنباز آن، جما، با دادههای تبلیغاتی این شرکت آموزش داده شود تا هدفگذاری تبلیغات در پلتفرمهای آن تقویت گردد.